ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΑΡΓΙΩΡΗΣ: Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ

Λιτή Συνέντευξη Νικολάου Α. Μαργιωρή

στο Τρίτο Μάτι στον Μιχάλη Πανά

Πυθαγόρας και Ομακοείο. Τίτλοι που παραπέμπουν αμέσως στην αρχαία Ελλάδα. Ο υπεύθυνος Νικόλαος Α. Μαργιωρής, ο τελευταίος εκπρόσωπος των «παλιών» εσωτεριστών έχει βαθιά την αγάπη στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, αναμιγνύοντάς την με ανατολικά και χριστιανικά στοιχεία.

Ο σχεδόν 80χρονος Δάσκαλος που για χρόνια διδάσκει Εσωτερισμό στο ΟΜΑΚΟΕΙΟ (φιλόδοξος όντως τίτλος!) και που αδιάκοπα συγγράφει.

Το γλωσσικό του ιδίωμα ζωντανό και άμεσο μας ώθησε στο να χρησιμοποιήσουμε ακριβώς τα λόγια του, χωρίς την δική μας παρέμβαση.

«Γεννήθηκα στα 1913 στο νησί της Σάμου, στο χωριό Βουρλιώτες. Γρήγορα έφυγα για την Αίγυπτο. Η επαφή όμως με το νησί ήταν πάρα πολύ συχνή. Σπούδασα και ετελείωσα πολλά σχολειά, τόσο την Ελλάδος όσο και της Αιγύπτου, ώσπου εν δεδομένη στιγμή έφυγα για την Ινδία όπου σπούδασα Αρχαιολογία. Και εκεί μυήθηκα και στα της Φιλοσοφίας της Ινδουιστικής και ιδίως τα περί της Γιόγκα και άλλα πράγματα, αλλά σε επίπεδο υψηλότερο και λιγάκι ανώτερο από τον άλλον κόσμο. Επέστρεψα στην πατρίδα μου και εν τω μεταξύ είχε κηρυχθεί ο πόλεμος με την Ιταλία. Πολέμησα στην έρημο Σαχάρα, τραυματίστηκα στο Ελ Αλαμέϊν και στη συνέχεια η ταξιαρχία πήγε στο Ρίμινι. Ερχόμενος ως πρόσφυγας κατόπιν εις την Ελλάδα εχρησιμοποίησα και τη σύνταξη του ανάπηρου αξιωματικού.

Οι Μεταφυσικές μου Εμπειρίες ήταν πάρα πολύ συχνές γιατί μεγάλωσα σε οικογένεια μεταφυσικών ανθρώπων. Ο πατέρας μου κατείχε βιβλιοθήκη πάρα πολύ μεγάλη και μπορούσα από μικρό παιδί στα Γαλλικά, Αγγλικά και άλλες γλώσσες, να μυηθώ σε πολλές αμφιβολίες ή ορέξεις, που είχα για να πληροφορηθώ για τα του εκείθεν κόσμου, του αόρατου κόσμου.

Από μικράς ηλικίας (12-13 ετών) είχα μεγάλη εμπειρία και μεγάλη Γνώση μιας άλλης κατάστασης πραγμάτων. Είδα κόσμο και ανθρώπους ανωτέρους, οι οποίοι ως όντα με δίδασκαν και με καθοδήγησαν. Πρέπει να γνωρίζετε ότι είμαι σε μια κατάσταση Απόλυτου Ελέγχου του Νου και του λογισμού. Σε απίστευτο βαθμό. Είμαι ταυτόχρονα –κατά περίεργο τρόπο– και επιστήμων και Μεταφυσικός. Μέχρι αυτήν την ώρα παρακολουθώ τις εξελίξεις της Φυσικής. Ακόμα είμαι Χριστοκεντρικός και Χριστοκρατικός Μυστικιστής».

Όταν αναρωτήθηκα αν δέχεται τη Θεότητα του Χριστού είπε ότι: «Για τον κόσμο μεν ονομάζεται διδασκαλική στην πραγματικότητα Θεϊστική». Δέχεται όμως τη Μετενσάρκωση γιατί ακολουθεί τα Ωριγένεια Δόγματα. Μας είπε: «Ο τρίτος διδάξας καθηγητής στη σχολή της Αλεξάνδρειας ήταν ο Αδαμάντιος Ωριγένης ο οποίος ακολούθησε τη γραμμή του Κλήμεντα του Αλεξανδρέα, όταν η μεταμψύχωση ελέγετο τότε αναγέννηση. Αυτά επίστευε ο Ωριγένης και έγιναν αιτία τον 6ο αιώνα, σε μια ειδική σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη, να τον αφορίσουν.

Κατήργησαν τα δόγματα τα Ωριγένεια που είναι η Μετενσάρκωση, ο Νόμος του Κάρμα και του Ελευθερίου της Βούλησης. Εμείς όμως μέσα στα βιβλία παρουσιάζουμε ότι ο Ιησούς μετεχειρίσθη αυτά σε πολλά σημεία.

Δέχομαι και άλλες θέσεις από Ανατολικές Φιλοσοφίες, αλλά οι δάσκαλοι σ’ αυτά ήταν Έλληνες. Ο Πλάτωνας επιμόνως αναφέρει εις το «Συμπόσιο» και αλλού, για τον Σωκράτη και τον «στοχασμό του». Στοχασμός που επαναλαμβάνεται από τον Πλάτωνα και εδιδάσκετο και στο Ομακοείο του Πυθαγόρα στον Κρότωνα της Μεγάλης Ελλάδας και στον Ηράκλειτο, αλλά τον οποίο Στοχασμό και η Χριστιανική Θρησκεία έχει χρησιμοποιήσει.

Ο Νικόδημος, ο Σίμωνας, ο Ιωάννης της Κλίμακας, οι στυλίτες περιπίπτουν συχνά σε στοχασμό. Είναι ίδιον της καλογερικής ο διαλογισμός. Η Εκκλησία φυσικά δεν τα θεωρεί τόσο απαραίτητα και δεν τα δέχεται τόσο πολύ και εφ’ όσον ζουν τους καταδιώκει, όταν όμως πεθάνουν τους αγιάζει, διότι χωρίς αυτούς τους Μυστικιστές δεν μπορεί το δέντρο της Θρησκείας να αναπτυχθεί. Χρειάζεται τη μεγάλη πίστη αυτών που πετυχαίνουν την κοινωνία του Αόρατου Κόσμου με τον ορατό. Μόνο δε με τον Μυστικισμό μπορεί να επιτευχθεί και αυτό δέχεται η Θρησκεία (όχι η Εκκλησία).

Εμείς διδάσκουμε τον Στοχασμό του Πλάτωνα υπό τη μορφή της Ράτζα Γιόγκα. Η φιλοσοφία μας ακολουθεί το γνωστό δρόμο, ότι υπάρχουν τρεις καταστάσεις του Νου. Η συνείδηση, η υποσυνείδηση και η υπερσυνείδηση. Πώς όμως τα δονήματα της υπερσυνείδησης θα κατέβουν βιώματα στη συνειδητή υπόστασή σου αν δεν μεταλλαχθούν; Πρέπει να μάθεις λοιπόν τον τρόπο μεταλλαγής των δονημάτων αυτών του υψηλού μήκους και έντασης, να κατέβουν στο συνειδητό σου κόσμο, να μεταλλαχθούν και να γίνουν βιώματα, Γνώσεις».

Σημείωση: Η παραπάνω συνέντευξη του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή σηματοδοτεί την πρώτη και τελευταία δημόσια παρουσία του, πέντε μήνες πριν από τον φυσικό του θάνατο (6-5-1993). Παράλληλα είναι η πρώτη επίσημη παρουσίαση του προσώπου και του έργου του από το ελληνικό μεταφυσικό περιοδικό «Τρίτο Μάτι», που τον ονομάζει Πατριάρχη του Ελληνικού Αποκρυφισμού (Μεταφυσικής) και τελευταίο εκπρόσωπο των «παλιών» εσωτεριστών.

Η συνέντευξη δόθηκε στο περιοδικό «Τρίτο Μάτι» στον Μιχάλη Πανά και δημοσιεύτηκε στο τεύχος 20, τον Δεκέμβριο του 1992. Επαναδημοσιεύτηκε στο πρώτο μας βιβλίο με τίτλο «Από το Στόμα του Δασκάλου στο αυτί του μαθητή, με εμπεριστατωμένο γλωσσάριο Σανσκριτικής για τους σπουδαστές της Γιόγκα» και στο τελευταίο μας βιβλίο «Εκ Βαθέων – De Profundis Μεταφυσική Αλληλογραφία».

Σύντομα θα ακολουθήσουν και όλες οι νεότερες παρουσιάσεις της ζωής και του έργου του Ν. Μαργιωρή στα ελληνικά και στα αγγλικά.







e-mail: omakoio@omakoio.gr